Site logo
About the Company

Historien om King går tillbaka till mitten av 80-talet, på Sveriges då mest orörda byrå Brindfors, där en ung account director möter en ännu yngre art director. De heter Sunit Mehrotra och Frank Hollingworth. Kemin är omedelbar. I Sunits ögon har den unge art directorn något som hans motsvarigheter saknar, förmågan att tänka strategiskt även om han är kreativ. Och Frank hittar något sällsynt hos Sunit, en kontoansvarig som faktiskt tror på kreativitet som kommersiell drivkraft och, om det behövs, inte är rädd för att slåss för starka idéer.

Så det kom inte som en överraskning för någon när de två bestämde sig för att starta en egen byrå 1994. Samma byrå, som sedan 2000 är känd som King. Och precis som för trettio år sedan värdesätter vi fortfarande en process som är både kreativt strategisk och strategiskt kreativ, oavsett projekt, om det är stort eller litet, ett nytt affärsförslag eller varumärkespositionering eller om det handlar om att skapa en enda kampanj eller hjälpa till att bygga en hela varumärkesportföljen.

Som potentiell kund bör du veta att vi inte är den typ av byrå som alltid kommer att hålla med dig. Vi är noggranna, vi vänder på varje sten och vi gräver djupt i varje uppgift och varje uppdrag vi åtar oss. Ganska ofta är våra fynd inte desamma som dina. Och detta är anledningen till att vi är.

Vi låter reklamlegendaren Leon Nordin, mentor för både Sunit och Frank, sammanfatta det: ”Ge inte kunden vad de vill ha, ge dem vad de behöver”.

Company Overview
We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Cart

Cart

Companies

Share